Po ledu: bolj prazne ali bolj polne gume?
Po ledu: bolj prazne ali bolj polne gume?
Za vožnjo po pesku in snegu je za boljši oprijem gum treba znižati pritisk v gumah. Kaj pa po pravem, gladkem ledu?
Hvala za nasvet.
LP Miran
Hvala za nasvet.
LP Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
- tata zlatko
- Prispevkov: 44
- Pridružen: Če Maj 14, 2009 11:27 am
- Kraj: Sarajevo
Po moje bi moral pogledati če ima proizvajelec gume kakšna navodila.
Guma ima drobne lamelce ki odvajajo vodo in gumo prilepijo na tla. Če je guma preveč napumpana se lamelce raztegnejo in če je premalo napumpana se lamelce verjetno preveč stiskajo, oziroma imajo nepravilno obliko in ne opravljajo svojega dela.
Vsaj tako kot laik mislim.
Ko boš na ledu boš probal eno in drugo pa boš videl.
Guma ima drobne lamelce ki odvajajo vodo in gumo prilepijo na tla. Če je guma preveč napumpana se lamelce raztegnejo in če je premalo napumpana se lamelce verjetno preveč stiskajo, oziroma imajo nepravilno obliko in ne opravljajo svojega dela.
Vsaj tako kot laik mislim.
Ko boš na ledu boš probal eno in drugo pa boš videl.
tata zlatko napisal/-a:Na Bubi spremljenoj za reli vozio sam Hakkapeliitta gume po pravom debelom ledu(zaledena povrsina Bledskog jezera)napumpane na 2,5bar.
Da kazem da nisam eksperimentisao nego su mi ljudi koji se razumiju u to rekli tako.
OK. Na 2,5 bara. A na koliko si jih pumpal v običajnih razmerah? Več, manj? "Buba" domnevam je VW hrošč?
Jaz jih imam na Rimlnu (kombiju) že sedaj pumpane preko 4 bare za vsakodnevno vožnjo.
Te moje gume imajo lepe luknjice za žeblje in možno je, da si bom gor dal žeblje notri nastreljati. Če ne bo predrago seveda.
Ko bom pa nazaj v kontinentalno EU prišel, jih bova pa ven pocvikala (s cvikcangami).
LP Miran
PS: adijo slovenščina
PPS: kaj pa o tem meni naš finski član?
JYRAYS, KJE SI???
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
- tata zlatko
- Prispevkov: 44
- Pridružen: Če Maj 14, 2009 11:27 am
- Kraj: Sarajevo
miran napisal/-a:Te moje gume imajo lepe luknjice za žeblje in možno je, da si bom gor dal žeblje notri nastreljati. Če ne bo predrago seveda.
Ko bom pa nazaj v kontinentalno EU prišel, jih bova pa ven pocvikala (s cvikcangami).
]
Dvomim da se bo isplačalo. Uf kolk je to enga dela......sem se ubadal s tem.
Po mojih iskušnjah je tudi na ledu bolje z manjšim tlakom.
Nobena stvar pa ne more nadomestiti ježevke.
kar se tiče pritiska v gumah na 4x4 vozilih je v groben tako, da imamo cel kup različnih vrst gum ki so različnih sestav in vsaka od njih se na različnih podlagah različno obnaša..
pri MT gumah z nižanjem pritiska pri vožnji v ledu ne dosežemo nič. Poveča se samo obraba po robovih na sredini pa zaradi premajhnega tlaka na trdi (ledeni) podlagi ne prijemlje skoraj nič
Tu pomagajo samo dobre verige
M+S gume ( gume z lamelami za zimsko vožnjo) lahko pozimi ( če se veliko vozite po zaledenelih podlagah) spustite za nekje 20% posledica JE malenkost boljša stabilnost vozila, ampak izredno velika obraba ali celo trganje lamel.. priporočam da gume po podvigu napolnite nazaj na predpisano vrednost
Kar se pa tiče gum z čepi JEŽEVKE pa se pumpajo malo več kot je predpisan tlak, odvisno od proizvajalca ( nekje 20-40% več) to pa zato da se prepreči spodvijanje čepov in poškodba same gume..
p.s. ker pa je v gumah zrak in nič drugega mogoče ne bo odveč podatek da z vsakim padcem temperature za 10° "pade" pritisk za cca 0.15bar-a
torej če ste pnevmatike polnili pri 20°C na 2bar-a ste imeli v gumi pri 0°C samo še 1,7bar-a pritiska, ..
pri MT gumah z nižanjem pritiska pri vožnji v ledu ne dosežemo nič. Poveča se samo obraba po robovih na sredini pa zaradi premajhnega tlaka na trdi (ledeni) podlagi ne prijemlje skoraj nič
Tu pomagajo samo dobre verige
M+S gume ( gume z lamelami za zimsko vožnjo) lahko pozimi ( če se veliko vozite po zaledenelih podlagah) spustite za nekje 20% posledica JE malenkost boljša stabilnost vozila, ampak izredno velika obraba ali celo trganje lamel.. priporočam da gume po podvigu napolnite nazaj na predpisano vrednost
Kar se pa tiče gum z čepi JEŽEVKE pa se pumpajo malo več kot je predpisan tlak, odvisno od proizvajalca ( nekje 20-40% več) to pa zato da se prepreči spodvijanje čepov in poškodba same gume..
p.s. ker pa je v gumah zrak in nič drugega mogoče ne bo odveč podatek da z vsakim padcem temperature za 10° "pade" pritisk za cca 0.15bar-a
torej če ste pnevmatike polnili pri 20°C na 2bar-a ste imeli v gumi pri 0°C samo še 1,7bar-a pritiska, ..
The Diesels are nice, if you do your homework.
If not, they will turn into a neverending nightmare
If not, they will turn into a neverending nightmare
Kako vozim ne bom razlagal, ker bodo zopet razno razne polemike, bi pa dal v razmislek tole: če nekaj dobro napumpaš postane na nek način trdo, ožje in če neko trdoto pa še ozko rahlo potisneš po gladkem ledu - kaj se zgodi napram neki mehkejši, širši zadevi
prihodnost pripada tistim, ki verjamejo v lepoto svojih sanj
Zoran se čist strinjam s tabo. Ampak jaz sem imel na Patrolu Discoverer Cooper brez lamelc, manj napumpane, pa na ledu nisem mogel niti speljat, niti vozit. Vedno sem moral vozit z desno stranjo v cel sneg. Pa vsak navaden osebni avto me je scat peljal. Tako da tudi če je mehko in široko drsi kot drsalka na nogah balerine.
Po moje so najboljše dobre zimske gume, testirane v snegu in ledu, z pravim profilom lamel, mikrolamel in ne vem česa še vse, 20% manj napumpane, pa mora it.
Po moje so najboljše dobre zimske gume, testirane v snegu in ledu, z pravim profilom lamel, mikrolamel in ne vem česa še vse, 20% manj napumpane, pa mora it.
lom17 napisal/-a:Če je led tisti taprav, ko se not vidiš in se lahko češeš kot pred ogledalom ti pomagajo samo ježevke, verige ali naklon terena, da greš naprej ali nazaj.
Če je tak led ostaneš doma pa
Če pa domov riješ v takem pa greš do prve gostilne na pa počakaš da se odtali
The Diesels are nice, if you do your homework.
If not, they will turn into a neverending nightmare
If not, they will turn into a neverending nightmare
miran napisal/-a:
JYRAYS, KJE SI???
Verjetno mu je težko cel forum z googlom prevajat. Daj mu link v njegovo temo al pa ga tam vprašaj, pa ti bo sigurno pomagal.
LP
TUDI NA FB>>>KLIK
Vsekakor znižat tlak v gumah,kajti tudi na ledu je med pnevmatiko in podlago neko trenje.
Po moje če je guma spuščena ima večjo površino posledično je tudi veš trenja,le tega pa rabimo da se lahko premaknemo iz mesta
kakor tudi za zavijanje in zaustavljanje vozila.
Po moje če je guma spuščena ima večjo površino posledično je tudi veš trenja,le tega pa rabimo da se lahko premaknemo iz mesta
kakor tudi za zavijanje in zaustavljanje vozila.
BOLJŠ IZ ŠIHTA SKREGAN KOT ZMATRAN.
Hello,
Driving on ice... depend on ur tires.
1 If you have lamelled tires u better use the pressure producer tell u.
2 for tires with spikes the same.
If you go out of the road lamelles wont hep you much, but spikes will. The it depends on terrain. On deep snow high pressure. Less snow and ice low pressure to make the contact to land as big as possible.
Tell me ur car, tires and usage so I can give more details.
Yeah, I cannot easily follow the forum, PM me if you need my advice.
Driving on ice... depend on ur tires.
1 If you have lamelled tires u better use the pressure producer tell u.
2 for tires with spikes the same.
If you go out of the road lamelles wont hep you much, but spikes will. The it depends on terrain. On deep snow high pressure. Less snow and ice low pressure to make the contact to land as big as possible.
Tell me ur car, tires and usage so I can give more details.
Yeah, I cannot easily follow the forum, PM me if you need my advice.
Jyrki
Nozice Domzale
N46 11.088 E14 35.968
The WANDERER
Nozice Domzale
N46 11.088 E14 35.968
The WANDERER
led in rikverc?
Zdravo,
predvčerajšnjim, ko je na pokljuki padlo 5 cm snega, na razmočeno ledeno podlago, sem šel v kr strm hrib. Kolesnice na cesti ene 20cm globoke, pod snegom rahlo stopljen led. Po 50 metrih klanca je bila pa čez cesto ena brina in sem se moral ustavit. Potlej pa ni blo šans več spelat. In je blo treba nazaj. Pa grem lepo počas prtisnem bremzo, da bi šel še bolj počas (v avtu žena pa tamala pa pes) pa avto začne drset. ABS sploh ni prjel - kako je z ABSom v rikverc? No ker smo kar drsel ene 10m sem potlej dal še ročno pa zavil da je zadnji konc avta šu v klanec in se je tko ustavu (žena pa hčera sta šle potem na spektatorsko mesto) jest sem se pa matrov da sem avto spuščov po 5m - drseče in ga potlej zaustavil tako da sem silil ven iz kolesnic u bando. Potem sem parkiral in dal robo na sanke pa smo šli naprej peš in je drsel tud v gojzarjih, tko da je blo res spolzko. Potem sem v koči ob ognju in vinčku razmišljal kaj bi lahko še naredil in sem verjetno, da odkril napako pr svojem bremzanju. Moral bi dat v rikverc z reduktorjem in bremzat z mašino. Vprašanje sledi - Ali v rikverc bremza kot v 1. prestavi? Hvala za predloge in izkušnje.
predvčerajšnjim, ko je na pokljuki padlo 5 cm snega, na razmočeno ledeno podlago, sem šel v kr strm hrib. Kolesnice na cesti ene 20cm globoke, pod snegom rahlo stopljen led. Po 50 metrih klanca je bila pa čez cesto ena brina in sem se moral ustavit. Potlej pa ni blo šans več spelat. In je blo treba nazaj. Pa grem lepo počas prtisnem bremzo, da bi šel še bolj počas (v avtu žena pa tamala pa pes) pa avto začne drset. ABS sploh ni prjel - kako je z ABSom v rikverc? No ker smo kar drsel ene 10m sem potlej dal še ročno pa zavil da je zadnji konc avta šu v klanec in se je tko ustavu (žena pa hčera sta šle potem na spektatorsko mesto) jest sem se pa matrov da sem avto spuščov po 5m - drseče in ga potlej zaustavil tako da sem silil ven iz kolesnic u bando. Potem sem parkiral in dal robo na sanke pa smo šli naprej peš in je drsel tud v gojzarjih, tko da je blo res spolzko. Potem sem v koči ob ognju in vinčku razmišljal kaj bi lahko še naredil in sem verjetno, da odkril napako pr svojem bremzanju. Moral bi dat v rikverc z reduktorjem in bremzat z mašino. Vprašanje sledi - Ali v rikverc bremza kot v 1. prestavi? Hvala za predloge in izkušnje.
V navodilih za terensko vožnjo lepo piše:
V primeru , da nam v klanec zmanjka oprijema stisnemo zavoro in sklopko in v trenutko prestavimo v vzratno in popustimo zavoro in sklopko ter pustimo da zavira motor tako, da kolesa ne blokirajo.
ABS bi pa vzratno tudi moral delat. Vsaj pri cestnem mercedesu vem ,da dela.
V primeru , da nam v klanec zmanjka oprijema stisnemo zavoro in sklopko in v trenutko prestavimo v vzratno in popustimo zavoro in sklopko ter pustimo da zavira motor tako, da kolesa ne blokirajo.
ABS bi pa vzratno tudi moral delat. Vsaj pri cestnem mercedesu vem ,da dela.
Tudi meni se je zgodilo enako, da sem začel drseti nazaj. Ko sem ga prestavil v rikverc je pravtako preveč blokiralo kolesa in sem po par metrih začel spet drseti nakar sem avto z ročno obrnil za 180° ga šaltal v drugu in šele takrat je šlo dolino brez spodrsavanja in podobnih akrobacij.
V mojem primeru je rikverc in 1. prestava preveč blokirala vrjetno, ker sem bil na čistem ledu.
ABS dela tudi v rikverc ampak na ledu so vse te kratice neuporabne...
V mojem primeru je rikverc in 1. prestava preveč blokirala vrjetno, ker sem bil na čistem ledu.
ABS dela tudi v rikverc ampak na ledu so vse te kratice neuporabne...
Če ne zaviraš in počasi voziš skozi ovinke (ki jih tam na Severu tako skoraj ni) sploh ni važno, kako imaš napumpane gume.
Sva s Fonzo kar dobro testirala poledenele ceste in nisva imela nobenih težav. Ceste so splužene, a v celoti pokrite z nekaj cm ledu (vsaj visoko na severu). Solijo jih šele precej bolj proti jugu.
LkarmalovaženP Miran
Najinapot:
Sva s Fonzo kar dobro testirala poledenele ceste in nisva imela nobenih težav. Ceste so splužene, a v celoti pokrite z nekaj cm ledu (vsaj visoko na severu). Solijo jih šele precej bolj proti jugu.
LkarmalovaženP Miran
Najinapot:
dokler ne pridem nazaj še nisem šel
bi se spodobilo da bi malo predstavil pot in nalimal kakšno slikco.
Sem vedel da greš, nisem pa vedel da si že nazaj...
Sem vedel da greš, nisem pa vedel da si že nazaj...
Land Rovers are like women:
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
They leak when you don't want them to, moan on long journey's, embarrass you in front of friends and peers, and consume more money than you ever expected once you've commit yourself to one.
ONE LIFE, LIVE IT/antikrist team
Vrni se na “Offroad - splošno”
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 94 gostov