Da po dolgem času spet malo obudim tole temo
Po 2 letih mobilnosti s super praktičnim in preprostim hatchbackom sem spet prešel na terensko vozilo. Naj se popravim, 2 leti sem se prepričeval, da bo bolje, če imam prevozno sredstvo, ki je poceni in praktično. Potem pa sem si, kot v reklami, rekel, da se cenim in si spet nabavil terenca
Gre za dolgo izvedenko Patrola 3.0 GR (Y61) DI, letnik 2001. Avto spada še med prvo serijo - to so tisti 3.0 motorji s premajhnimi oljnimi kanali, ki lastnika radi 'poveselijo' s kakšno aerodinamično luknjo na (najpogosteje) 3. in 4. batu. Zaradi tega se jih je v tujini oprijelo ime 'grenade' - granata. Motorji so bili zasnovani s premajhno kapaciteto olja v karterju, zaradi česar je ob bolj zahtevni vožnji vso olje prešlo v zgornji del motorja, karter pa je bil praktično suh. Nissan je omenjeno reševal s krajšanjem merilnih šipk.
Kakorkoli, 3.0 je vseeno lahko zanesljiv motor, le paziti je potrebno nanj.
Pa da potisnemo črnogledost vstran... to je moj hotel Ritz, moj titanik. Zaradi velikosti seveda, tako luksuzen pač ni
Avto se je ob nakupu peljal lepo, lastniki so delovali kot da so zanj skrbeli zgledno in pedantno. Šasija in pod karoserije sta sicer potrebna nove preplastitve, vidna je precejšna površinska rja, vendar brez gnilobe.
Preden preidem na 'offroad' dodatke bi rad nekaj časa in denarja posvetil zanesljivosti avtomobila. Tako sta v prvi vrsti merilnika EGT (temperature izpušnih plinov) ter pritiska turbine. Slednji, da je možno identificirati prekomerni pritisk, tj. overboost, EGT pa da lahko glede na temperaturo rangiram svojo vožnjo in preprečim pregrevanje, ki je poglavitni razlog za pojav granate.
Nabavil sem Prosport digitalna merilnika in si 3d natisnil nosilca. Par slikic:
Sprva me je bilo ob montaži strah, da bodo merilniki na tem mestu ovirali moj pogled, vendar ga ne. Na sliki vse skupaj izgleda veliko bolj moteče.
Sledila je menjava vmesnega hladilnika ali intercoolerja. Tudi moj Patrol je trpel za klasično težavo - slabo kvaliteto originalnega intercoolerja, ki ni varjen in začne puščati. Nabavil sem večjega, varjenega, z ventilatorjem, ki je hkrati prišel še z nastavkom za merilnik pritiska (ni bilo potrebe po vrtanju v IC cev). IC sem naročil od možaka iz Rusije, poslan pa mi je bil preko nekoga na Češkem. Predstavljajte si klic ob 22h, na telefonu izpisana češka številka ....
Gospod reče: "Matic ... intercooler... ", veselo odvrnem: "Ja, ja".
Mi po češko pove nekaj stavkov, mu rečem "Ne razumem". Odvrne "Ne razumeš".
Ponovi taistih nekaj stavkov. Tokrat bolj počasi, ker tako pa bi pač moral razumeti. Rečem "Ne razumem". "Ne razumeš".
In spet, tokrat smrtno resno ter po polžje. Mu pa rečem "Ok". Odvrne "Ok", se po češko poslovi in prekine.
Sicer še danes ne vem kaj sem se z možakom dogovoril, sem pa intercooler dobil
Doma sem od prej imel še CB postajo, pa sem si za njo izrisal in natisnil nosilec.
Naslednji dodatek bo Provent 200 catch can, ker sem ob pregledu cevi od IC ugotovil, da so res precej naoljene ter nato verjetno Tillix boost control (needle&dawes valve).