game-on

Kratka samopredstavitev članov foruma. Kaj delamo, s čim se vozimo, od česa živimo, kaj znamo in česar ne, od kod smo....
Uporabniški avatar
Dimen
Prispevkov: 1093
Pridružen: Sr Mar 23, 2005 10:12 am

Re: game-on

OdgovorNapisal/-a Dimen » Po Dec 30, 2019 10:37 am

Zakaj pa rabiš catch can oz. separator oljnih hlapov? Ti pije olje?

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1208
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: game-on

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » Po Dec 30, 2019 10:57 am

Ah ta ekologija... Hlapi vseeno nosijo olje s seboj in počasi mažejo grobe stene sesalnega kolektorja. Se kar nabere ne da ne, sem videl, ko sem ga ob obnovi čistil. ;)
Pa tudi večina naših avtov ni več nova in spustijo tudi malce več olja čez oddušek. Jaz sem porihtal kompletno mašino, dal obnovit turbino pa se vseeno malce olja nabere v ceveh intercoolerja.
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)


www.Adventure-Overland.si
Slika

Uporabniški avatar
game-on
Prispevkov: 244
Pridružen: Ne Okt 31, 2010 10:17 pm
Kraj: Ptuj

Re: game-on

OdgovorNapisal/-a game-on » So Jan 04, 2020 11:42 am

Sem dokaj prepričan, da imam korekten pretok. Bo pa čas pokazal kakšna bo izkušnja :) Sem predelal ogromno informacij glede optimalne rešitve in sem prepričan, da je to Provent 200. Pravtako nisem zasledil, da bi komu zaradi dotičnega catch can-a odpovedal motor. Je pa s poceni catch cani to definitivno možno, saj nimajo razbremenilnega ventila v primeru prevelikega pritiska.
Provent ima maksimalni pretok 200l/min in je za motorje do 250kW.

https://www.youtube.com/watch?v=7kvfjvq6lCQ
Na posnetku je sicer prikazan primer vračanja olja v karter. Glede na mešanico olja in vode, ki jo proizvede ZD30, pa je bolje, da se ga ne vrača.

Zakaj sem montiral catch can? Ker je v primeru ZD30 (in tudi nekaterih drugih motorjev) količina blow-by ogromna. Nov intercooler imam par mesecev, pa je že precej zapacan.
Pravtako je zapacan MAF (LMM) senzor v zajemu zraka lahko kritičen. ZD30 ima VGT/VNT turbino s katero upravlja ECU (računalnik), ki določa količino pritiska glede na obremenitev. Če potrebuje več moči (npr. vožnja v hrib) se bo količina pritiska zmanjšala in povečala količina goriva. Ob normalni vožnji po avtocesti bo, verjetno predvsem iz ekonomičnih razlogov, ravno obratno in bo s povečanim pritiskom držalo moč. Ko je v omenjenem stanju še upravlja z EGR (zaradi kontrole emisij) in poveča pritisk, da bi bila temperatura motorja nižja. Če opisano vzamemo v zakup je tudi razvidno, da se večina ZD30 poslovi na avtocesti. Ob vožnji s 100 ali več km/h bo turbina pod maksimalnim pritiskom, takrat je popolnoma odprt tudi EGR, ki nazaj v motor spušča zelo, zelo vroče izpušne pline. Tukaj v enačbo vstopi umazan ali nedelujoč MAF senzor, ki računalniku pove, da skozi zračni filter vstopa precejšna količina zraka in se zato poveča količina danega goriva. Tako pride do prevelike količine goriva in pregrevanja. Zaradi zasnove ZD30 motorjev in zloglasnih premajnih oljnih kanalov se ob povečanem trenju motor začne zares pregrevati. In ko se opisano ponavlja skozi več let nepazljivosti, bo enkrat motor popustil (najverjetneje bat 3 ali 4).
Torej:
Vožnja po avtocesti = Večji pritisk v turbini = EGR popolnoma odprt = Prevelik EGT (temperatura izpušnih plinov) = Zapacan/nedelujoč MAF senzor = Preveč goriva = Zalo pregret motor = Po možnosti še kakšne predelave izpuha ali EGR ob katerih nismo ponovno nastavili kontole pritiska = Več pritiska = Granata na najšibkejši točki

Uporabniški avatar
miran
Prispevkov: 4213
Pridružen: To Okt 05, 2004 11:48 pm
Kraj: GOCAN
Kontakt:

Re: game-on

OdgovorNapisal/-a miran » So Jan 04, 2020 5:17 pm

Ne morem iz svoje kože: lej dec, vse pohvale za tvoje izdelke iz 3D printerja in še marsikaj, a tole tvoje teoretiziranje si priteral do neverjetnih komplikatorskih višin. Oil catch can je namenjena lovlenju (okolju škodljivih) oljnih hlapov. In preprečevanju oljnih lužic na parkingu. PIKA! Oil catch can ti ne bo rešil posledic zmatrane mašine in s tem previsokega pritiska v karterju.
Miran
dokler ne pridem nazaj še nisem šel

Uporabniški avatar
game-on
Prispevkov: 244
Pridružen: Ne Okt 31, 2010 10:17 pm
Kraj: Ptuj

Re: game-on

OdgovorNapisal/-a game-on » So Jan 04, 2020 6:12 pm

Ne, catch can ne bo odpravil posledic zmatranega motorja. In pa avto se bo peljal čisto isto naprej, kot se je pred tem.
Ampak o kakšnem teoretiziranju govoriva? Saj sem samo opisal kaj je najpogostejša rak rana ZD30. In ne, ni samo zapacan MAF senzor. Je pa del problema.
Oljni hlapi (blow-by) se pri tem motorju vračajo v zajem zraka in ne izpuščajo v atmosfero kot pri starejših vozilih. Zato bo zdaj v zajemu zraka manj olja. To pa pomeni tudi bolj čist MAF senzor.

Uporabniški avatar
Dr.Patrol
Prispevkov: 1208
Pridružen: Pe Jul 17, 2009 7:30 am
Kraj: Lej jo, našo Baško Grapo!! :)
Kontakt:

Re: game-on

OdgovorNapisal/-a Dr.Patrol » So Jan 04, 2020 11:58 pm

miran napisal/-a:Ne morem iz svoje kože: lej dec, vse pohvale za tvoje izdelke iz 3D printerja in še marsikaj, a tole tvoje teoretiziranje si priteral do neverjetnih komplikatorskih višin. Oil catch can je namenjena lovlenju (okolju škodljivih) oljnih hlapov. In preprečevanju oljnih lužic na parkingu. PIKA! Oil catch can ti ne bo rešil posledic zmatrane mašine in s tem previsokega pritiska v karterju.
Miran

Miran, brez zamere ampak, separator oljnih hlapov nima nobene vloge pri lovljenju okolju škodljivih oljnih hlapov. Že kake 20-30 let mislim da ni avtomobila, ki bi odduh motorja spustil v naravo. Vse gre nazaj v motor tako ali drugače.
Še manj je namenjen preprečevanju oljnih lužic na parkirišču...če ti olje pušča, ti bo puščalo z ali brez catch cana, tu se boš menda strinjal.

Je pa res da "novejši" avtomobili imajo to že serijsko... Ne ravno v obliki proventa, ampak z enako funkcijo. Vem, ker je filter oljnih hlapov imel že moj "prastari" Bmw E39 z 3.0 mašino (2001 letnik).
ex.Popaj. Preimenovan s strani upravnika na podlagi zaslug skupnosti in predlog skupnosti. ;)





www.Adventure-Overland.si

Slika


Vrni se na “Povejmo kaj o sebi”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta